ul. Kormoranów 23, 44-100 Gliwice Sikornik
tel. 32 232-23-41, sekretariat@sp41.gliwice.eu

Menu
Galeria
Galeria
Blogi klasowe
Licznik odwiedzin: 2643494

Szkoła Podstawowa nr 41 im. Władysława Broniewskiego w Gliwicach

Projekt realizujemy od 1.06.2017 do 31.05.2019

Erasmus+: ERASMUS+ Archiwum

Mistrzowie renesansu - znasz ich dzieła?

News

"Szóstki" z historii i z plastyki można było zdobyć za prawidłowe rozwiązanie konkursu! 7 grudnia zakończył się szkolny konkurs inspirowany wyjazdem do Florencji w ramach projektu Erasmus +. Konkurs zorganizowała pani Agnieszka Lanuszny. Zagadki dotyczyły mistrzów renesansu: malarzy, rzeźbiarzy i architektów. Wszystkich twórców i ich dzieła prawidłowo rozpoznało dwudziestu uczniów naszej szkoły. Gratulacje dla wszystkich uczestników!
A Wy, drodzy czytelnicy? Potraficie poprawnie zidentyfikować wszystkie dzieła? Warto spróbować. Nagrodą niech będzie uśmiech Mony Lisy :-)

Florencka sztuka uliczna w 5a

News

Mamy kolejną lekcję inspirowaną Florencją! A właściwie florencką sztuką uliczną.
Dzieci z klasy 5a, podczas zajęć z wychowawczynią panią Agnieszką Lanuszny, zaznajomiły się z pojęciem street artu i rozwijały swoją kreatywność wzorując się na pracach Abrahama Cleta. Clet to francuski artysta, tworzący od lat we Florencji. Jego najsłynniejsze prace to zabawne przeróbki znaków drogowych.

Spróbowaliśmy i my! Nasze prace można podziwiać na zdjęciach i na gazetce w sali 109.

WDN - Barcelona i Florencja

News

Szkolenia dla grona pedagogicznego to obowiązkowy punkt realizacji naszego projektu. Te najbardziej wyczekiwane, to oczywiście szkolenia w ramach WDN, przygotowane przez uczestników mobilności.
Każde takie spotkanie to okazja, aby podzielić się wiedzą z kursów, doświadczeniami z pracy w międzynarodowych grupach, a także wrażeniami z pobytu w miejscach, do którego odbywała się mobilność.
W czwartek 29 listopada mieliśmy przyjemność uczestniczyć w spotkaniu dotyczącym niedawno zakończonych kursów - w Barcelonie i Florencji.
I tak, panie Magdalena Łapszyńska i Zofia Żywicka oprowadzały nas po Barcelonie, prezentując najciekawsze miejsca, odwiedzane w czasie pobytu w tym pięknym mieście. Następnie, zaznajomiły nas z nowatorskimi metodami na wykorzystanie aplikacji internetowych w nauczaniu. Podczas krótkich zajęć praktycznych wspólnie tworzyliśmy i rozwiązywaliśmy testy m.in na platformach Kahoot i Quizziz.
Druga część spotkania poświęcona była szkoleniu we Florencji. Panie Agnieszka Lanuszny, Aleksandra Kołodziejczyk i pan Beniamin Piksa
, opowiedzieli nam o przebiegu kursu, a w specjalnie przygotowanej prezentacji zreferowali najistotniejsze zagadnienia związane z wychowaniem przez sztukę. Okazuje się, że elementy sztuki wprowadzone do nauczania innych przedmiotów znakomicie poprawiają zrozumienie i zapamiętanie materiału i mobilizują uczniów do kreatywności.
Ileż nowych inspiracji! Wkrótce pochwalimy się, jak wykorzystujemy nowe treści w szkolnej praktyce.

Florencja w pigułce

News

Brunelleschi, Clet i lampredotto. Jeśli jesteście ciekawi co kryje się pod tymi słowami, koniecznie obejrzyjcie najnowszą erasmusową gazetkę.
Uczestnicy ostatniego tegorocznego kursu, przygotowali minireportaż fotograficzny, dotyczący Florencji. Tam właśnie odbywał się kurs, w którym uczestniczyły panie Agnieszka Lanuszny i Aleksandra Kołodziejczyk oraz pan Beniamin Piksa. Zapraszamy na hol na parterze.

Plastyka na angielskim? Dlaczego nie!

News

Nauczycielka języka angielskiego, pani Aleksandra Kołodziejczyk, uczestniczka kursu „Art as therapy” we Florencji, w pracy z uczniami postanowiła wykorzystać techniki poznane na szkoleniu. Na zajęciach kółka języka angielskiego wprowadziła elementy plastyki do utrwalenia słownictwa i gramatyki.
Uczniowie mieli za zadanie narysować autoportret, składający się z różnych elementów wybranych postaci. Następnie tworzyli opis swojej pracy z wykorzystaniem przymiotników dzierżawczych oraz dopełniacza saksońskiego. Przy okazji powtórzyli słownictwo związane z częściami ciała i nazwy ubrań. Na koniec uczniowie prezentowali swoje dzieła pozostałym uczestnikom kółka. Dzieci wykazały się dużym zaangażowaniem, ich prace były pomysłowe, a opisy ciekawe i szczegółowe. Dzięki tym zajęciom uczniowie mogli nie tylko poćwiczyć swoje umiejętności językowe, ale również mieli możliwość wyrażenia siebie w sposób twórczy.
Już wkrótce cała „grupa florencka” podzieli się swoimi doświadczeniami z gronem pedagogicznym, na specjalnych warsztatach dla nauczycieli. Nie możemy się doczekać.

« 1
...
5 6 7 8 9 10 11
...
19 »