ul. Kormoranów 23, 44-100 Gliwice Sikornik
tel. 32 232-23-41, sekretariat@sp41.gliwice.eu

Menu
Galeria
Galeria
Blogi klasowe
Licznik odwiedzin: 2580098

Szkoła Podstawowa nr 41 im. Władysława Broniewskiego w Gliwicach

Projekt realizujemy od 1.06.2017 do 31.05.2019

Erasmus+: ERASMUS+ Archiwum

Szkolny Klub Europejski - kolejne działania!

News

Przedstawiamy kolejną odsłonę szkolnego projektu "Yeni Yılınız kutlu olsun", inspirowanego naszym udziałem w programie Erasmus+.
Przed feriami ponownie wysłaliśmy listy i własnoręcznie robione kartki noworoczne do tureckiej szkoły, tym razem do Stambułu. Od tamtejszej nauczycielki dostaliśmy wiadomość, że nasza przesyłka już dotarła. Bardzo się cieszymy i czekamy na odpowiedzi od naszych tureckich rówieśników. Wymiana korespondencji odbywa się w ramach Szkolnego Koła Europejskiego i jest koordynowana przez panie Aleksandrę Kołodziejczyk i Ewę Garczyńską. Dodatkowo, uczennice klasy czwartej przygotowały plakat o Turcji, który dzieci mogą podziwiać na szkolnej gazetce eTwinning.

Igraszki na planie Barcelony

News

Do czego może służyć plan Barcelony? Okazuje się, że nie tylko do spacerów po tym pięknym mieście, ale również do przeprowadzenia ciekawej lekcji geografii.
Pani Zofia Żywicka, uczestniczka kursu "Social media in your classroom" zmobilizowała swoich uczniów do utworzenia oryginalnego przewodnika po Barcelonie. Zadaniem było wyszukanie informacji oraz sporządzenie notatek i ilustracji na temat najsłynniejszych obiektów Barcelony - kościoła Sagrada Familia, kolumny Kolumba, stadionu Camp Nou, magicznych fontann... Oto, jak powstawało to wyjątkowe dzieło w klasie 5c.
Po zakończeniu pracy, uczniowie sprawdzili swoja wiedzę, wykorzystując aplikację Quizziz.

Włoskie inspiracje

News

Piękny przykład włoskich inspiracji na zajęciach KLUBU EUROPEJSKIEGO! Tak wygląda "Art in Education" w praktyce.
W ramach międzynarodowego projektu etwinning "Let's put art in the class" pani Aleksandra Kołodziejczyk przeprowadziła zajęcia z klasą 4b i 4a na temat motywu Bożego Narodzenia w sztuce włoskiej XIV i XV wieku. Uczniowie poznali dzieła takich twórców, jak Duccio di Buoninsegna, Fra Angelico i Domenico Ghirlandaio oraz mogli zaobserwować, jak zmieniał się sposób prezentacji Bożego Narodzenia. Następnie uczniowie mieli za zadanie wcielić się w rolę włoskiego artysty tamtych lat i - znając już najważniejsze schematy i symbole - stworzyć własne obrazy. Praca twórcza okazała się bardzo wciągająca i pochłonęła młodych artystów.

Flamenco ole!

News

W karnawale czas na bale!
Uczniowie klas 4a i 4b mieli okazję się przekonać, że tańczyć można nawet w bibliotece!
"Muzyka i taniec Andaluzji" - taki tytuł noszą jedne z ostatnich już zajęć w ramach projektu "Przystanek Hiszpania", przygotowanych przez panią Beatę Haładus. Na specjalnie przygotowanej prezentacji multimedialnej dzieci dowiedziały się skąd wzięło się flamenco, jak się je śpiewa, tańczy i jak klaszcze! A ponieważ tej pięknej, pełnej emocji i rytmów muzyki nie da się słuchać na siedząco, lekcję zakończyliśmy wspólnym tańcem z rekwizytami.
Po minach widać, że się podobało.
W sprawnym przebiegu lekcji pomogła nam nowiutka tablica interaktywna, którą zasponsorowała szkole firma Fluor S.A. Ole!

TIK, CLIL i współpraca

News

TIK, CLIL i współpraca, czyli jak realizujemy kluczowe cele projektu na zajęciach pedagogicznych.
Zainaugurowaliśmy właśnie udział szkoły ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno – edukacyjnej „Bądźmy poszukiwaczami autorytetu”.
Jakimi cechami charakteryzuje się autorytet i kto jest autorytetem dla uczniów? Rodzic, starszy brat, nauczyciel? Jako pierwsi mogli się tym przekonać się uczniowie klasy 6c. Lista cech jest do ciągłej aktualizacji i znajduje się na klasowej gazetce. I nic w tym nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że uczniowie swoją wiedzę uzupełnili korzystając z definicji umieszczonych na stronach internetowych, a następnie wykorzystując translator, słownik i własny zasób słów, przetłumaczyli wybrane cechy na język angielski.
Lekcja z młodymi poszukiwaczami autorytetu to kolejny, dobry przykład wykorzystania elementów metody CLIL podczas zajęć i ciekawy pomysł na realizację założeń programu Erasmus+.
Lekcję dla klasy 6c przeprowadziła uczestniczka ubiegłorocznego szkolenia "CLIL for teachers" w Dublnie, pani Ewelina Paluch.

« 1 2 3 4
...
18 »