ul. Kormoranów 23, 44-100 Gliwice Sikornik
tel. 32 232-23-41, sekretariat@sp41.gliwice.eu

Menu
Galeria
Galeria
Blogi klasowe
Licznik odwiedzin: 2162958

Szkoła Podstawowa nr 41 im. Władysława Broniewskiego w Gliwicach

Rozwijamy się

Erasmus+: ERASMUS+ Archiwum

OTWARCI NA NAUKĘ, OTWARCI NA ŚWIAT. NASZ POMYSŁ NA PASZPORT DO WIEDZY

Taki tytuł nosi projekt edukacyjny, realizowany w naszej szkole
od 1 czerwca 2017 do 31 maja 2019.
Projekt dotyczy szkoleń kadry edukacyjnej w placówkach europejskich
i jest finansowany
przez Unię Europejską
w ramach akcji Erasmus+
KA1 Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej.
Nasz projekt uzyskał maksymalną ocenę
i znalazł się na trzecim miejscu rankingowym w Polsce!

Więcej na temat udziału w programie TUTAJ

Innowacje pedagogiczne

News

Nowy rok rozpoczynamy mocnym akcentem! Od września realizujemy w szkole dwie innowacje pedagogiczne, będące efektem naszego udziału w programie Erasmus+.
Panie Katarzyna Kapuścińska i Aleksandra Kołodziejczyk poprowadzą dla uczniów "Szkolny Klub Europejski", którego celem będzie wymiana doświadczeń ze szkołami w różnych krajach Europy, z wykorzystaniem platformy eTwinnig. Pierwsze szczegóły już wkrótce.
Druga innowacja, to "Let's try CLIL", oparta na nowoczesnej metodzie nauczania języka angielskiego, polegającej na integrowaniu treści zawartych w podstawie programowej różnych przedmiotów, z językiem obcym. Projektem objęte są klasy 6-8. Autorką innowacji jest nauczycielka j. angielskiego i szkolna koordynatorka programu Erasmus+, pani Dorota Prażuch.

Pierwsza lekcja z cyklu dotyczyła prowokacji gliwickiej, druga poświęcona została zagadnieniom przyrodniczym. Na zdjęciach - klasa 6B, podczas lekcji "Where does the rain come from".

Europass Mobilność

Podsumowanie update!
Z satysfakcją informujemy że czworo naszych nauczycieli - uczestników dwóch pierwszych mobilności, zdobyło dokumenty Europass Mobilność!
Europass Mobilność to bardzo ważne zaświadczenie, opisujące zakres wiedzy i doświadczeń, zdobytych podczas szkolenia za granicą. Zawiera szczegółowe dane dotyczące przebiegu szkolenia, znaczenia nabytych umiejętności dla rozwoju własnego oraz szkoły. Sporządzany jest w języku polskim i angielskim. Procedura wydawania dokumentu składa się z trzech etapów.
Pierwszy - to potwierdzenie przez organizację przyjmującą (czyli instytucję prowadzącą szkolenie).
Drugi - to zatwierdzenie dokumentu przez dyrektora szkoły macierzystej.
Ostatni etap to weryfikacja przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, polegająca na ocenie jakości wniosku i zgodności z priorytetami Krajowego Centrum Europass w Warszawie.
Dokumentem Europass Mobilność, mogą teraz się poszczycić panie Karina Wódkowska - Semik, Dorota Prażuch i Beata Haładus oraz pan Kamil Stęplowski.
Wszystkie certyfikaty i dokumenty, zdobywane przez nauczycieli w trakcie realizacji programu Erasmus+, to nie tylko osobista satysfakcja ale powód do domy dla całej szkolnej społeczności! Cieszymy się i gratulujemy!

Rok w pigułce

Czas podsumować nasz rok z Erasmusem. Trudno opisać ogrom wrażeń, emocji i satysfakcji, jakie przyniósł nam udział w projekcie. Najlepiej zrobią to za nas statystyki.

Oto zestawienie najważniejszych działań w telegraficznym skrócie.

  • Dziesięciu nauczycieli wzięło udział w czterech mobilnościach.

  • Szkoliliśmy się w Grenadzie, Bolonii, Madrycie i Dublinie.

  • Kursy, w których braliśmy udział dotyczyły sportu , promocji szkoły, pedagogiki i języka angielskiego.

  • Na kursach porozumiewaliśmy się w języku angielskim i włoskim.

  • Wzięliśmy udział w 4 szkoleniach w ramach WDN.

  • Szkoliliśmy się również w Polsce – w Narodowej Agencji w Warszawie, w Kuratorium Oświaty w Katowicach oraz na licznych webinariach.

  • Sami zorganizowaliśmy szkolenia – dla nauczycieli bibliotekarzy z Gliwic i Katowic.

  • Nawiązaliśmy fantastyczną współpracę z Uniwersytetem Śląskim.

  • Uruchomiliśmy „Przystanek Hiszpania”, który swoim patronatem objął Konsul Honorowy Królestwa Hiszpanii.

  • Zorganizowaliśmy dla uczniów konkursy, akcje edukacyjne i nawet olimpiadę sportową!

  • Przygotowaliśmy dla dzieci i rodziców 4 gazetki na temat odwiedzanych przez nas miejsc

  • Przeprowadziliśmy z uczniami kilkanaście lekcji, inspirowanych udziałem w zagranicznych szkoleniach.

  • Dwa razy zaprosiliśmy do szkoły studentów z Hiszpanii.

  • Zrealizowaliśmy kilka projektów w ramach programu eTwinning.

  • Pomysłami na lekcje dzielimy się z całą Polska w zakładce „Dobre praktyki”.

  • O naszych szkolnych imprezach pisał dwa razy na swojej stronie internetowej Urząd Miejski w Gliwicach, Uniwersytet Sląski w Katowicach oraz portal Dzisiaj w Gliwicach.

  • Znaleźliśmy się też na łamach Miejskiego Serwisu Informacyjnego.

Co przyniesie kolejny rok? Panie koordynatorki pracują właśnie nad formalnościami dotyczącymi przyszłorocznych mobilności i układają harmonogram działań na następny rok. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zapowiada się jeszcze ciekawiej!

Wszystkich, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o naszym udziale w programie, zapraszamy do regularnego śledzenia strony projektu oraz na nasz profil na Facebooku.

O Hiszpanii po angielsku

Ostatnie tygodnie nauki to czas powtórek umiejętności, wypracowanych przez cały szkolny rok. Jak ten obowiązkowy element edukacji urozmaicić, aby po pierwsze - nie był nużący, a po drugie - wnosił coś nowego, wiedzą uczniowie klas młodszych. A wszystko dzięki lekcjom języka angielskiego, realizowanym przez panią Aleksandrę Kołodziejczyk, która w taki oto sposób dołączyła do "Przystanku Hiszpania"!
Uczniowie klas 1-3 na lekcjach języka angielskiego dowiedzieli się kilku ciekawych rzeczy o Hiszpanii, przy okazji doskonaląc swoje umiejętności językowe.
Pierwszoklasiści poznali hiszpańską rodzinę królewską. Oglądając różne zdjęcia z życia królewskiej rodziny, uczniowie ćwiczyli umiejętność samodzielnego budowania zdań, opisujących czyjś ubiór oraz nauczyli się nowego słownictwa. Drugoklasiści poznali kilka charakterystycznych miejsc w Hiszpanii i poćwiczyli przy tym użycie czasowników.
Natomiast trzecioklasiści dowiedzieli się, jak wygląda rozkład dnia ich hiszpańskich kolegów. Na lekcji uczniowie mogli utrwalić podawanie godziny i przećwiczyć użycie pytań o godzinę wykonywania jakiejś czynności.

1 2 3 4
...
9 »