ul. Kormoranów 23, 44-100 Gliwice Sikornik
tel. 32 232-23-41, sekretariat@sp41.gliwice.eu

Menu
Galeria
Galeria
Blogi klasowe
Licznik odwiedzin: 2374749

Szkoła Podstawowa nr 41 im. Władysława Broniewskiego w Gliwicach

Projekt realizujemy od 1.06.2017 do 31.05.2019

Erasmus+: ERASMUS+ Archiwum

OTWARCI NA NAUKĘ, OTWARCI NA ŚWIAT. NASZ POMYSŁ NA PASZPORT DO WIEDZY

Taki tytuł nosi projekt edukacyjny, realizowany w naszej szkole
od 1 czerwca 2017 do 31 maja 2019.
Projekt dotyczy szkoleń kadry edukacyjnej w placówkach europejskich
i jest finansowany
przez Unię Europejską
w ramach akcji Erasmus+
KA1 Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej.
Nasz projekt uzyskał maksymalną ocenę
i znalazł się na trzecim miejscu rankingowym w Polsce!

Więcej na temat udziału w programie TUTAJ

Powsinogi z Endomondo!

News

Nasze szkolne "Powsinogi" podczas sobotniej wycieczki po raz pierwszy korzystały z aplikacji Endomondo! Zaciekawione miny mówią więcej niż słowa. Jeśli ktoś jednak chciałby poczytać o sobotnim rajdzie "Choinka", zapraszamy do relacji NA BLOGU.

"Powsinogami" opiekują się panie Magdalena Łapszyńska i Zofia Żywicka, uczestniczki październikowego szkolenia w Barcelonie na temat wykorzystania mediów społecznościowych w edukacji. Oby więcej takich fajnych realizacji!

Lektury na Kahoot!

News

Dla młodzieży świat bez urządzeń mobilnych nie istnieje. Jeśli sprytnie wykorzystamy je do celów dydaktycznych, mogą stać się znakomitym sposobem na urozmaicenie zajęć.
Nam posłużyły do "ocieplenia wizerunku" szkolnych lektur ;-)
Kahoot to popularna platforma do tworzenia quizów. Uczniowie o wiele chętniej rozwiązują wszelkiego rodzaju zadania, jeżeli podaje się je w atrakcyjnej formie.
Nasza szkolna bibliotekarka, pani Beata Haładus, obserwując entuzjazm, z jakim młodzież podchodzi do wszelkich sprawdzianów z użyciem urządzeń mobilnych, wpadła na pomysł, aby utworzyć szkolną bazę testów do lektur szkolnych na platformie Kahoot. Pytania układają sami uczniowie. Przy okazji, chcąc nie chcąc, utrwalają sobie znajomość treści książek.
Pierwszy etap jest "analogowy". Każda grupa, na kartkach, układa po 2-3 pytania do wyznaczonej części książki, podając trzy odpowiedzi błędne i jedną prawidłową.
Po zebraniu wszystkich propozycji wybieramy 10 najlepszych i wpisujemy bezpośrednio na platformę.
Ostatni etap to sprawdzanie, czy wszystko działa.

Uwaga! Nasza baza jest dostępna dla wszystkich, po uprzednim zalogowaniu na platformę, pod TYM LINKIEM

ZAPRASZAMY!

Yeni Yılınız kutlu olsun!

News

Pod tym tajemniczym tytułem kryje się kolejny projekt, realizowany w ramach innowacji Szkolny Klub Europejski, w związku z udziałem szkoły w programie Erasmus+.
"Yeni Yılınız kutlu olsun" to po turecku "Szczęśliwego Nowego Roku". Oto szczegóły :)

Czy warto uczyć się języka angielskiego? Odpowiedź na to pytanie znają już uczniowie klas trzecich i czwartych, którzy zgłosili się do międzynarodowego projektu e-twinning "Write, draw and send", prowadzonego w ramach Szkolnego Klubu Europejskiego. Projekt polega na wymianie korespondencji z uczniami z Turcji, oczywiście po angielsku. W grudniu - pod okiem nauczycielek języka angielskiego, pań Aleksandry Kołodziejczyk i Ewy Garczyńskiej - dzieci napisały pierwsze listy oraz przygotowały własnoręcznie robione kartki noworoczne dla swoich nowych, zagranicznych przyjaciół.
Nieprzypadkowo zgłosiliśmy się do projektu, którego częścią jest tworzenie prac ręcznych. Po kursie we Florencji wiemy, jak ważną rolę w rozwoju dziecka odgrywa sztuka. Współpracujemy z trzema tureckimi szkołami, pierwsze listy powędrowały do nadmorskiej miejscowości Karataş, położonej w prowincji Kahramanmaraş.

UWAGA RODZICE!

Szanowni Państwo,

szkolna kadra pedagogiczna nieustannie kształci się i poszukuje nowych inspiracji, podnoszących jakość nauczania. Służy temu między innymi realizacja projektu „Otwarci na naukę, otwarci na świat. Nasz pomysł na paszport do wiedzy”. O tym, w jaki sposób udział w projekcie przekłada się na pracę z uczniami, informujemy Państwa regularnie na naszych stronach projektowych.

Obecnie przygotowujemy się do udziału w kolejnym projekcie unijnym w ramach programu Erasmus+

Planujemy skupić się na następujących zagadnieniach:

  • podniesienie kompetencji językowych (CLIL),
  • robotyka i gamifikacja,
  • technologie informacyjno – komunikacyjne (TIK),
  • cyberprzemoc,
  • pomoc uczniom z dysfunkcjami,
  • wielokulturowość.

Decydując się na udział w kolejnym projekcie mamy na uwadze potrzeby całej szkolnej społeczności, dlatego jesteśmy otwarci na propozycje z Państwa strony.

Wszelkie sugestie prosimy zgłaszać koordynatorom projektu za pośrednictwem e-dziennika do dnia 12 stycznia 2019.


koordynatorzy projektu
Dorota Prażuch i Beata Haładus

1 2 3 4
...
14 »